Terug naar overzicht
E-mail vanaf mijn contactformulier komt niet aan in mijn postvak
Wanneer de e-mail vanaf je website (bijvoorbeeld de bevestiging van een contactformulier) niet aankomt in het beoogde postvak, dan zijn meerdere oorzaken mogelijk. Twee veelvoorkomende oorzaken zijn:
- Er is sprake van een externe e-mailoplossing (niet via het hostingpakket) en de Mail Service is ingeschakeld voor het hostingpakket. Hierdoor wordt de e-mail van het contactformulier lokaal op onze servers afgeleverd en zal deze nooit terechtkomen op een eigen mailserver;
- E-mail wordt geblokkeerd. Bijvoorbeeld, omdat het SPF-record voor de domeinnaam niet correct of niet is ingesteld. In sommige gevallen ontvang je een dergelijke e-mail terug in de vorm van een afleverrapport (ookwel Non Delivery Report of NDR genoemd). Zie ook Mijn e-mail komt niet aan bij de ontvanger.
Ervaar je problemen met het versturen en ontvangen van e-mail vanaf je hostingpakket? Neem dan even contact met ons op.